En hantverkares vardag

Det är ibland ett slitigt jobb att vara plattsättare. Som hantverkare och egen företagare måste jag hela tiden tänka på brödfödan och även om jag sällan har problem att få nya jobb så kräver det en del av en att hela tiden försöka ligge långt fram i planeringen, ofta försöker jag alltid vara uppbokad i runt fyra - sex månader framåt i tiden.
 
Det är också en rolig sysselsättning, till och med i ruskigt väder gillar jag att jobba fysiskt och utomhus, i kombination med planeringsarbetet som ju ofta sker inomhus vid en dator. En bra kontrast till hantverkarslitet. Jag tror generellt att vi människor mår bra av olika typer av sysslor, och som hantverkare får jag verkligen en bred upplevelse. Tycker också om att träffa mycket folk, både privatpersonerna när jag gör mindre jobb och kollegorna när jag ingår ett störa byggjobb som underentreprenör.

Kort sagt, att vara hantverkare är ett underbart liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0