Snygg marksten

Här är läcker marksten tycker jag, kul med exempel på nytänk inom branschen. Ofta kör många husägare på slentrianmässiga val som "funkar" och är prisvärda, men då ser man också ut som alla andra. Jag förespråkar alltid att överväga annorlunda färger, material eller mönster när någon anlitar mig för att fixa marksten.
 
Nu är detta från en grossist som säljer marksten till underentreprenörer (som jag själv) men det fungerar bra som inspiration för dig som funderar på att "stena loss" :)

Generellt tycker jag faktiskt att kunder i tex Stockholm vågar ta ut svängarna lite mer i val av färger och lösningar, kanske är man mer försiktiga på landet i allmänhet? Skrev om just storstad vs landsbygd för ett tag sedan.
 
Just att köra en stenlösning på sin uppfart, uteplats eller annan utomhusyta är faktiskt ett billigt sätt att öka värdet på ditt hus. Vågar nästan lova att du får tillbaka pengarna och bra mycket mer därtill om du säljer ditt hus med en snygg stenläggning (givetvis utfört av proffsiga plattläggare som jag själv!).
 
Har skrivit en liten dikt som jag brukar rabbla för mig själv när jag jobbar, den skänker mig harmoni i stora lass och är en trevlig kulturell paus i arbetet med stenen:

Marksten marksten du läggs så lätt
Fast tyngden bär du på alla sätt
Roliga mönster eller stilrent grå
Utan tvekan kan du perfektionen nå
Låt oss lägga dig tills kvällen blir sen
För det finaste som finns är ju marksten
 
Läs helst med "glimt i ögat" :)
 
Vad tycks om markstenen på bilden här uppe? Nåt att ha? Vilken är snyggast?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0