Helhetslösning för villa

Jobbar i ett projekt där vi i princip bygger ett nytt hus, även om vi utgår från stommen av ett gammalt hus. Vi bygger till en våning, ny fasad, lägger plattor runt stora delar av huset, bygger ett garage, ny energilösning med markvärmepump (kolla in mer om detta via länken, supersmart värmelösning har jag upptäckt) och generellt energisnåla komponenter.
 
Kul att ingå i ett större arbete, ofta gör man liksom sin grej utan att vara inblandad i så mycket annat, men här inågr jag i ett team där vi kikar på hur min plattläggning på bästa sätt går ihop med fasaden, hur de nya fönstren (bra guide till att byta fönster) passar ihop med takteglet, o.s.v.
 
Mitt tips är att man som husägare aldrig bör tveka på att lägga ut sitt husbygge på entreprenad, men att ändå vara närvarande i processen så mycket som möjligt. Det går att påverka saker även under "resans gång". Resultatet blir också bäst då tror jag.
 
Nu tillbaka till plattorna :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0