Plattläggarens tips för en bra affär med hantverkaren

Som plattläggare hamnar jag ofta i förhandling med kunden om pris och vad som ska ingå i jobbet. detta tycker jag är bra och gynnar både mig som plattläggare och kunden som blir nöjd. Här är mina tips för hur du får plattläggning billigt och bra:
* Satsa på att diskutera dina markarbeten (t.ex. plattläggning) med flera olika markentreprenörer. Begär in offerter på plattläggningen och låt dem tävla om att få dig som kund. Konkurrens gynnar både kunden och oss plattläggare!
* Ställ krav på referenser och f-skatt, det är viktigt, särskilt i tider när det finns skojare som åker runt och kallar sig plattläggare, asfaltsläggare och allt vad det kan vara.
* Skriv avtal med plattläggaren om vad som ska ingå och vad det ska kosta. Våga ställa frågor om du är osäker på något och var inte rädd för att förhandla. Efter skrivet avtal kan du inte göra så mycket men innan du skriver på har du chansen att kommaundan med plattläggning billigt om du förhandlar väl och kan matcha flera olika anbud från olika markfirmor.
* Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0