Hur får man tag på plattläggare? Så här!

Efter ett antal år i branschen där jag jobbat med plattläggning, marksten och andra typer av markarbeten har jag lärt mig att det mesta går på kontakter. Granner lägger plattor, berättar för nästa granne och så har man som plattläggare plötsligt fått flera jobb i grannskapet.

Detta är både bra och dåligt kan jag tycka som plattläggare. bra för att man får jobb, men jag tror i hjärtat att konkurrens gynnar både kund och plattläggare. Man ska därför alltid kontakta flera olika plattläggare (eller målare, eller asfalterare, eller plåtslagare) innan man gör sitt val. då kan man jämföra och låta de olika firmorna övertyga om vem som är bäst och billigast på plattläggning. Ett sätt är att använda en offerttjänst för markarbeten, där kan du också hitta markföretagare i din kommun eller stad.

Oavsett om man hittar plattläggaren via en personlig rekommendation eller en tjänst så är det viktigt att träffa entreprenören innan ni skriver avtal och allra helst begära referenser som ni sedan kollar upp. Gör ni det ökar chansen för en snygg och väl genomförd plattläggning!
Oavsett var man bor går det att hitta plattläggare - Stockholm, Göteborg, Malmö, o.s.v.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0